Goed slapen kun je leren

201_sleepFeet

Het Sounder Sleep Systeem ondersteunt mensen om:

  • snel en makkelijk in slaap te vallen
  • de slaap eenvoudig te hervatten bij nachtelijke onderbrekingen
  • beter en dieper te slapen

Michael Krugman, de grondlegger, gebruikt zijn leermethode al meer dan 15 jaar in USA en nu ook wereldwijd. Hij heeft aangetoond hoe makkelijk en effectief de oefeningen werken.

Men bereidt zich al door de dag heen voor op een optimale nachtrust. Men oefent kleine subtiele bewegingen “als in slaap” uit te voeren, die men vervolgens in bed voor het in slaapvallen en ‘s nachts bij een onderbreking weer oppikt en toepast.

Deze oefeningen zijn makkelijk te leren, plezierig om te doen, en helpen iedereen om goed te kunnen ontspannen.

Doelen van het Sounder-Sleep-System zijn:

  • voorkoming van stressgerelateerde gezondheidsproblemen
  • voorkoming van stressgeralateerde slaapproblemen
  • verlaging chronische stress
  • minder lichamelijke klachten zoals: hoofdpijn, eetbuien, spijsverteringsproblemen, rugklachten, hoge bloeddruk, hartklachten, verzwakking afweersysteem, vermoeidheidsklachten en hormonale disbalans
  • minder geestelijke klachten zoals: piekeren, denkblokkades, concentratie- en focus problemen,
  • minder stemmingswisselingen, onrust, ongeduld en prikkelbaarheid
  • minder depressieve stemmingen

sleepingwoman

Mochten er persoonlijke omstandigheden zijn die een andere benadering vragen dan kan in een persoonlijk gesprek naar de mogelijkheden gekeken worden van andere oplossingen zoals bijvoorbeeld een individueel slaapadvies.

Het Sounder-Sleep-System is geschikt voor alle doelgroepen, ook in het bijzonde voor mensen met een druk leven. De korte oefeningen overdag van minimaal 3 keer 5 minuten zijn makkelijk in lunchpauzes en drukke agenda’s te passen en zorgen voor een aangename afwisseling.

Inhoud van een Sounder-Sleep-System cursus is, het leren van;

  • mentaal tot rust kunnen komen
  • kunnen ontspannen en natuurlijk kunnen ademen
  • ontspanningstechnieken voor overdag
  • het kunnen waarnemen van ontspanning in bepaalde delen van het lichaam
  • slaap ondersteundende kleine bewegingen om in slaap te vallen en door te slapen
  • kunnen ontspannen ook in moeilijke situaties
  • integratie van de geleerde technieken in het dagelijkse leven

mkbookBehandeld worden: ontspanning, reductie van stress, slaapfases, regeneratie en slaaphygiëne.

Een belangrijk onderdeel van de cursus is een zelfgeschreven dagboek met oefeningsschema’s gemaakt tijdens de 6 weken en het commitment zelfverantwoordelijkheid te oefenen.

Als de technieken van het Sounder-Sleep-System regelmatig worden beoefend, kunnen de positieve effecten blijvend zijn.

Neem gerust contact op voor meer informatie, interresse, deelname of een persoonlijk gesprek.